starwars-trilogia
Bejelentkezs
Felhasznlnv:

Jelsz:
SgSg
Regisztrci
Elfelejtettem a jelszt
 
Chat
Nv:

zenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyb
 
Trsoldalak
 
Kpek
 
ra
 
Szmll
Induls: 2009-07-29
 
Hrlevl
E-mail cm:

Feliratkozs
Leiratkozs
SgSg
 
Men
 
Star Wars Empire at War

http://www.freewebs.com/the_orc_clan/Empire%20At%20War%201.jpg

 

LucasArts eddigi vals idej stratgiai jtkai messze nem rtk el a tbbi jtktpusban tlk megszokott magas szintet. Az els prblkozsuk (Force Commander) egy szinte kezelhetetlen jtk lett, mg a msodiknl (Galactic Battlegrounds) biztosra mentek, ezrt az Age of Empire II motorjt licenszeltk, gy a kt jtk kztt gyakorlatilag annyi klnbsg volt, hogy az egyikben lovagok, meg parasztok, a msikban pedig Darth Vaderek meg birodalmi rohamosztagosok szaladgltak. :-) ppen ezrt ez utbbi kellemes idtltst nyjtott annak, aki mg nem unta meg az Age of Empires II-t mr jval korbban. Mindkt jtk kzs hibja az volt, hogy a filmek legltvnyosabb rszeit – az rcsatkat – egyik vltozat sem prblta beilleszteni a jtkmenetbe. Ilyen elzmnyek utn nagyon vrtuk, hogy az Empire at War vgre bevltja-e egy Star Wars stratgiai jtkhoz fztt magas szint elvrsainkat. A jelek biztatak voltak. A fejleszt Petroglyph gerinct az azta megsznt Westwood csapat tagjai alkotjk, k azok, akik korbban a sikeres Command & Conquer jtkokat is ksztettk, s Dune II jtkukkal az egsz valsidej stratgiai jtktpust megteremtettk. Annyit mr most elrulhatok, hogy a fejlesztk kitettek magukrt, gy sikerlt egy nagyon ltvnyos, lvezetes s jpofa jtkot letenni az asztalra.

Az Empire at War lnyege a galaxis feletti uralom megszerzse, akr a gonosz birodalom, akr a lzadk oldaln. Maga a jtkmenet hrom jl elklnthet rszbl pl fel. Az els a galaxis nzet. Ebben a nzetben a jtkos a birodalmt menedzseli, bellthatja a termelsi sorokat, kutathat, valamint pleteket s egysgeket pthet. Mivel a jtk elg pergsen, vals idben fut ilyenkor is, ezrt ezek a funkcik (szerencsre vagy sajnos) elgg korltozottak. Elssorban a felszni- s rbeli csapatptssel, a felszni pletekkel, valamint az rllomsokkal kell trdni a jtkosnak. Ezen tlmenen itt lehet kmeket s egyb specialistkat is kikpezni s elkldeni az ellensghez, illetve itt tudjuk tcsoportostani a felszni s rcsapatainkat. A jtkban 5 technolgiai szint van. A birodalom kutat, a lzadk meg lopkodjk a tervrajzokat. :-) Amint a jtkos szintet lp, elkezdheti a fejlettebb, ersebb hajk, csapatok ptst. Nhny egysg specilis tulajdonsgokkal is rendelkezik, gy a jtk teljes tartama alatt hasznlhat, mg ms egysgek ptse flsleges, amint a fejlettebb egysgek mr rendelkezsre llnak. Ez elg nagy vltozatossgot biztost a jtk folyamn. A bolygk feletti ellenrzs megszerzse nagyon fontos, mert minden bolyg adzik, ez a f bevtele mindkt oldalnak. Egyes bolygk specilis lehetsgeket is adnak, pldul valamilyen egysg ptse olcsbb vlik, vagy itt pthetk a legnagyobb hajk. Az rbeli s felszni harc indtsa is ebben a mdban lehetsges. A kivlasztott csapatot elkldjk az ellensg bolygjhoz, illetve bolygjra, s ha ott ellensges csapatok is vannak, akkor megindul a harc.

A jtk msodik rsze a taktikai rharc. Taln ez a legltvnyosabb s leglvezetesebb rsz. Ebben a mdban a jtkos az ltala korbban ptett rflottval megtmadja az ellensg flottjt. A csata tempja elg lass, ezzel jl rzkeltettk a hatalmas hajk vontatott reaglst a manverekre. Csak a vadszgpek s bombzk cikznak ide-oda a behemtok kztt. A hajk olyan hatalmasak, hogy bizonyos rszeiket kln-kln meg lehet tmadni, gy pldul a tmads f clpontjaknt kijellhetjk a pajzsgenertort, a hangrt s a klnbz gykat, meg raktavetket. Hasonl a helyzet az rllomssal is: ott is minden alkatrsz megtmadhat. Mivel az lloms mg nagyobb, mint az rhajk, ezekbl a rszekbl j sok van, de az rlloms a mrete miatt egyttal mozdulatlan is, gy tler esetn sem tud manverezni vagy elmeneklni. A szoksos stratgia megolds szerint ltjuk a sajt s az ellensges hajk llapott is, gy elg jl meg lehet jsolni, melyik csapat brja majd tovbb. A csata addig tart, amg valamelyik oldal megsemmisl vagy megfutamodik. Amint a csatnak vge, a gyztes oldal megszerzi az adott bolyg feletti rbeli ellenrzst. Amikor az rharcot sikeresen megvvtuk, a felsznen persze mg ellensges csapatok mszkl(hat)nak, gy ha a teljes rendszer feletti hatalmat szeretnnk megszerezni, felszni csapatokat kell kldeni az ellensg kifstlsre s a bolyg feletti ellenrzs megszerzsre.

Ezzel mr itt is vagyunk a harmadik mdnl a felszni harcnl. Tmadsnl egy rva egysgnk jelenik meg a gylekezsi pontnl. Ekkor lehet erstst krnnk az ltalunk a bolygra veznyelt csapatokbl. (Kell is, mert az elgg valszntlen, hogy egyetlen egysggel – legyen akrmilyen ers – egy egsz bolygt meghdtsunk.) Egy-egy ilyen pontnl klnbz elre meghatrozott mennyisg egysget tehetnk le a felsznre. Egy jabb gylekezsi pont feletti ellenrzs megszerzse egyttal emeli a bolygn llomsoztathat sszes egysgnk maximlis szmt, gy rdemes a lehet legtbb gylekezsi pontot ellenrzsnk al vonni. A legtbb bolygn tbb gylekezsi pont is tallhat, gy elbb-utbb komoly mennyisg egysget tudunk a felsznre lepakolni. Amennyiben a csata kzben egy egysg megsemmisl, helykre jabb egysget kldhetnk, feltve, hogy van mg valamennyi a tartalkban. A felszni harcban is lehetsg van megfutamodni, mind a vdk, mind a tmadk dnthetnek gy, hogy nekik ebbl elg, ekkora tler ellen lehetetlen gyzni, s jobb napokra tartalkoljk magukat.

A felszni harc gyorsabb, pergsebb, mint az rharc. Mind az rbeli, mind a felszni harci mdnl mindkt oldalon lehetsgnk van hsk hasznlatra is. A birodalom oldaln tbbek kztt a Csszr s Darth Vader is jeleskedik, a lzadkat az ifjabb :-) (azaz Luke) Skywalker s Han Solo meg Chewbacca ersti. A hs egysgekbl nmelyik egszen elkpeszten ers, fleg a jedi lovagok (mindkt oldalrl) – szinte fl kzzel elkalaplnak egy kisebb hadsereget anlkl, hogy klnsebben megizzadnnak. (Egyik kldetsben szrakozsbl az egsz ellensges csapatot leirtottam Darth Vaderrel gy, hogy nha-nha visszaballagtam a bzisomra visszanyerni az egszsgemet, amikor mr piros kzelben jrtam.) Itt rdemes mg az egyik legszrakoztatbb lehetsget megemltenem. A fejlesztk beptettek egy mozi nzetet is. Ebben a nzetben a kamera folyamatosan vndorol, kzelt, tvolt – egy mestersges intelligencia ltal vezrelt operatr prblja a legrdekesebb esemnyeket megkeresni s filmszeren megmutatni. (Nha nem sok sikerrel, az egyik kldetsben pldul egy jpofa egrszer lnyt kvetett egsz hosszan a kamera, amg a kzelben hadseregek lttk egymst halomra. :-) Ekkor ugyan a jtkos nem avatkozhat be a harcba, de gynyrkdhet a hajkban, a Tie s X szrny vadszok prbajban, vagy Darth Vader fnyszablya kezelsben, ahogyan az ellensges lvseket kivdi. Ebbl a nzetbl egy kattintssal visszavlthat a jtkos norml nzetbe s veznyelheti tovbb a csatt.

A jtk grafikja pazar. Ers gpen (X800XT, AMD64 3500+, 1 GB RAM) szpen, grdlkenyen futott mg nagy felbontson is, mikzben az egysgek animcija s megvalstsa annyira rszletes, hogy kzeli nzetben is lmny figyelni, ahogyan menetelnek, lvldznek egymsra a csapatok. Mg gyengbb gpen sem akadozott a jtk (X550, AMD64 3000+, 512MB RAM), de ott a grafika s a felbonts azrt kiss visszafogottabb volt. Mindhrom zemmdban jl ttekinthet s logikusan felptett a interfsz, megszokni sem tart sokig. A parancskiads is sszeren s az ratlan szabvnyoknak megfelelen mkdik, mg a tant programrsz tanulmnyozsa nlkl is tudtam kezelni a legfontosabb elemeit. A tutorial pedig olyan mlysgig megtantja a jtk kezelst, hogy a kziknyvet nem is kellett kinyitnom. A bolygk felszne is vltozatos lett, elg jl visszaadja a filmek hangulatt a bugyborkol mocsr vagy a szlftta sivatag. A kldetsek kztti s alatti mozik is jl sikerltek. A jtkban mg a hallcsillagot is hasznlhatjuk (feltve persze, hogy a birodalom oldaln llunk). Amint felptettk (j drga s j sokig tart felpteni), nem kell veszdnnk a bolygk elfoglalsval, egyszeren meteorr ljk szt az utunkba akad lzad bolygkat. :-)

A fszereplk hangja elg jl utnozza az eredeti sznszek hangjt, Darth Vader is bls hangot kapott, no meg a llegeztetje is hallhat. Az rharcban s a felszni harcban is hallhatjuk a lzerek „hangjt”, pont gy, ahogyan azt a Star Wars filmek alapjn megtanultuk, gy itt sem kell csaldnunk: minden gy hangzik, mint a filmekben, ez is komoly pluszt ad a hangulathoz. Az egyb csrmplsek, zajok is emelik az lmny letszersgt, gy a hangok tekintetben nincs hinyrzetem. A jtk zenjt a John Williams-fle eredeti filmzenk adjk, amik nmagukban klasszikusak, ennl hangulatosabb alfestst nehezen tudok elkpzelni, mint amikor az rad zene hangjaira elugranak a hipertrbl a hatalmas birodalmi hajk, vagy Darth Vader vonul a csapatok ln s hasznlja az ert.

A jtk 3 nehzsgi fokozaton jtszhat. A knny igen knny lett, a kzepes sem izzasztja meg az embert, a nehznl azrt elg knnyen beleszalad az ember egy-egy szorult helyzetbe, de gyakorlott jtkosnak nehz elveszteni egy komplett jtkot.

A jtk knnyen megtanulhat, knnyen jtszhat s vgl (knny s norml fokozaton) knnyen meg is nyerhet. A grafika, a hang s zene szekci pazar, ltvnyos s knny belefeledkezni. Vgre megkaptuk azt a vals idej stratgiai jtkot, amit a Star Wars vilga megrdemel. A legfontosabb karakterek is megjelennek a jtkban, harcolhatunk velk s ellenk, s a mozi nzet olyan jts, amit nagyon sok vals idej stratgiai jtkban szeretnk a jvben is viszontltni. A jtkot mindenkinek csak ajnlani tudom, aki szereti a szrakoztat, nem tl nehz, s ltvnyos jtkokat. Fleg a Star Wars rajongk rszre ktelez darab. Aki pedig az egyjtkos rsz sokfle kldetst kampnyt mr unn, annak ott a lehetsg a neten vagy hlzatban is megmrnie magt, elgg jedi-e s vele van-e mr az er. :-)

 
Blog
Friss bejegyzsek
A blogban mg nem tallhat bejegyzs.
Friss hozzszlsok
Mg nincs hozzszls.
Archvum
A blogban mg nem tallhat bejegyzs.
 
Kasztok
 
RPG(szerepjtk)
 
Star wars
 
Jtkok
 
Naptr
2025. Februr
HKSCPSV
27
28
29
30
31
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
01
02
<<   >>
 
G-mail
Felhasznlnv:
Jelsz:
  SgSg

j postafik regisztrcija
 
Bolygk
 

20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kiköt&#245; felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    CRIMECASESNIGHT - Igazi Bûntényekkel foglalkozó oldal    *****    Figyelem, figyelem! A második vágányra karácsonyi mese érkezett! Mesés karácsonyt kíván mindenkinek: a Mesetáros    *****    10 éves a Haikyuu!! Ennek alkalmából részletes elemzést olvashatsz az anime elsõ évadáról az Anime Odyssey blogban!    *****    Ismerd meg az F-Zero sorozatot, a Nintendo legdinamikusabb versenyjáték-szériáját! Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Advent a Mesetárban! Téli és karácsonyi mesék és színezõk várnak! Nézzetek be hozzánk!    *****    Nagyon pontos és részletes születési horoszkóp, valamint 3 év ajándék elõrejelzés, diplomás asztrológustól. Kattints!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre,egyszer mindenkinek érdemes belenézni.Keress meg és én segítek értelmezni a csillagok állását!