starwars-trilogia
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Chat
Név:

Üzenet:
:)) :) :@ :? :(( :o :D ;) 8o 8p 8) 8| :( :'( ;D :$
 
Egyéb
 
Társoldalak
 
Képek
 
Óra
 
Számláló
Indulás: 2009-07-29
 
Hírlevél
E-mail cím:

Feliratkozás
Leiratkozás
SúgóSúgó
 
Menü
 
Star Wars Empire at War

http://www.freewebs.com/the_orc_clan/Empire%20At%20War%201.jpg

 

LucasArts eddigi valós idejű stratégiai játékai messze nem érték el a többi játéktípusban tőlük megszokott magas szintet. Az első próbálkozásuk (Force Commander) egy szinte kezelhetetlen játék lett, míg a másodiknál (Galactic Battlegrounds) biztosra mentek, ezért az Age of Empire II motorját licenszelték, így a két játék között gyakorlatilag annyi különbség volt, hogy az egyikben lovagok, meg parasztok, a másikban pedig Darth Vaderek meg birodalmi rohamosztagosok szaladgáltak. :-) Éppen ezért ez utóbbi kellemes időtöltést nyújtott annak, aki még nem unta meg az Age of Empires II-t már jóval korábban. Mindkét játék közös hibája az volt, hogy a filmek leglátványosabb részeit – az űrcsatákat – egyik változat sem próbálta beilleszteni a játékmenetbe. Ilyen előzmények után nagyon vártuk, hogy az Empire at War végre beváltja-e egy Star Wars stratégiai játékhoz fűzött magas szintű elvárásainkat. A jelek biztatóak voltak. A fejlesztő Petroglyph gerincét az azóta megszűnt Westwood csapat tagjai alkotják, ők azok, akik korábban a sikeres Command & Conquer játékokat is készítették, és Dune II játékukkal az egész valósidejű stratégiai játéktípust megteremtették. Annyit már most elárulhatok, hogy a fejlesztők kitettek magukért, így sikerült egy nagyon látványos, élvezetes és jópofa játékot letenni az asztalra.

Az Empire at War lényege a galaxis feletti uralom megszerzése, akár a gonosz birodalom, akár a lázadók oldalán. Maga a játékmenet három jól elkülöníthető részből épül fel. Az első a galaxis nézet. Ebben a nézetben a játékos a birodalmát menedzseli, beállíthatja a termelési sorokat, kutathat, valamint épületeket és egységeket építhet. Mivel a játék elég pergősen, valós időben fut ilyenkor is, ezért ezek a funkciók (szerencsére vagy sajnos) eléggé korlátozottak. Elsősorban a felszíni- és űrbeli csapatépítéssel, a felszíni épületekkel, valamint az űrállomásokkal kell törődni a játékosnak. Ezen túlmenően itt lehet kémeket és egyéb specialistákat is kiképezni és elküldeni az ellenséghez, illetve itt tudjuk átcsoportosítani a felszíni és űrcsapatainkat. A játékban 5 technológiai szint van. A birodalom kutat, a lázadók meg lopkodják a tervrajzokat. :-) Amint a játékos szintet lép, elkezdheti a fejlettebb, erősebb hajók, csapatok építését. Néhány egység speciális tulajdonságokkal is rendelkezik, így a játék teljes tartama alatt használható, míg más egységek építése fölösleges, amint a fejlettebb egységek már rendelkezésre állnak. Ez elég nagy változatosságot biztosít a játék folyamán. A bolygók feletti ellenőrzés megszerzése nagyon fontos, mert minden bolygó adózik, ez a fő bevétele mindkét oldalnak. Egyes bolygók speciális lehetőségeket is adnak, például valamilyen egység építése olcsóbbá válik, vagy itt építhetők a legnagyobb hajók. Az űrbeli és felszíni harc indítása is ebben a módban lehetséges. A kiválasztott csapatot elküldjük az ellenség bolygójához, illetve bolygójára, és ha ott ellenséges csapatok is vannak, akkor megindul a harc.

A játék második része a taktikai űrharc. Talán ez a leglátványosabb és legélvezetesebb rész. Ebben a módban a játékos az általa korábban épített űrflottával megtámadja az ellenség flottáját. A csata tempója elég lassú, ezzel jól érzékeltették a hatalmas hajók vontatott reagálását a manőverekre. Csak a vadászgépek és bombázók cikáznak ide-oda a behemótok között. A hajók olyan hatalmasak, hogy bizonyos részeiket külön-külön meg lehet támadni, így például a támadás fő célpontjaként kijelölhetjük a pajzsgenerátort, a hangárt és a különböző ágyúkat, meg rakétavetőket. Hasonló a helyzet az űrállomással is: ott is minden alkatrész megtámadható. Mivel az állomás még nagyobb, mint az űrhajók, ezekből a részekből jó sok van, de az űrállomás a mérete miatt egyúttal mozdulatlan is, így túlerő esetén sem tud manőverezni vagy elmenekülni. A szokásos stratégia megoldás szerint látjuk a saját és az ellenséges hajók állapotát is, így elég jól meg lehet jósolni, melyik csapat bírja majd tovább. A csata addig tart, amíg valamelyik oldal megsemmisül vagy megfutamodik. Amint a csatának vége, a győztes oldal megszerzi az adott bolygó feletti űrbeli ellenőrzését. Amikor az űrharcot sikeresen megvívtuk, a felszínen persze még ellenséges csapatok mászkál(hat)nak, így ha a teljes rendszer feletti hatalmat szeretnénk megszerezni, felszíni csapatokat kell küldeni az ellenség kifüstölésére és a bolygó feletti ellenőrzés megszerzésére.

Ezzel már itt is vagyunk a harmadik módnál a felszíni harcnál. Támadásnál egy árva egységünk jelenik meg a gyülekezési pontnál. Ekkor lehet erősítést kérnünk az általunk a bolygóra vezényelt csapatokból. (Kell is, mert az eléggé valószínűtlen, hogy egyetlen egységgel – legyen akármilyen erős – egy egész bolygót meghódítsunk.) Egy-egy ilyen pontnál különböző előre meghatározott mennyiségű egységet tehetünk le a felszínre. Egy újabb gyülekezési pont feletti ellenőrzés megszerzése egyúttal emeli a bolygón állomásoztatható összes egységünk maximális számát, így érdemes a lehető legtöbb gyülekezési pontot ellenőrzésünk alá vonni. A legtöbb bolygón több gyülekezési pont is található, így előbb-utóbb komoly mennyiségű egységet tudunk a felszínre lepakolni. Amennyiben a csata közben egy egység megsemmisül, helyükre újabb egységet küldhetünk, feltéve, hogy van még valamennyi a tartalékban. A felszíni harcban is lehetőség van megfutamodni, mind a védők, mind a támadók dönthetnek úgy, hogy nekik ebből elég, ekkora túlerő ellen lehetetlen győzni, és jobb napokra tartalékolják magukat.

A felszíni harc gyorsabb, pergősebb, mint az űrharc. Mind az űrbeli, mind a felszíni harci módnál mindkét oldalon lehetőségünk van hősök használatára is. A birodalom oldalán többek között a Császár és Darth Vader is jeleskedik, a lázadókat az ifjabb :-) (azaz Luke) Skywalker és Han Solo meg Chewbacca erősíti. A hős egységekből némelyik egészen elképesztően erős, főleg a jedi lovagok (mindkét oldalról) – szinte fél kézzel elkalapálnak egy kisebb hadsereget anélkül, hogy különösebben megizzadnának. (Egyik küldetésben szórakozásból az egész ellenséges csapatot leirtottam Darth Vaderrel úgy, hogy néha-néha visszaballagtam a bázisomra visszanyerni az egészségemet, amikor már piros közelében jártam.) Itt érdemes még az egyik legszórakoztatóbb lehetőséget megemlítenem. A fejlesztők beépítettek egy mozi nézetet is. Ebben a nézetben a kamera folyamatosan vándorol, közelít, távolít – egy mesterséges intelligencia által vezérelt operatőr próbálja a legérdekesebb eseményeket megkeresni és filmszerűen megmutatni. (Néha nem sok sikerrel, az egyik küldetésben például egy jópofa egérszerű lényt követett egész hosszan a kamera, amíg a közelben hadseregek lőtték egymást halomra. :-) Ekkor ugyan a játékos nem avatkozhat be a harcba, de gyönyörködhet a hajókban, a Tie és X szárnyú vadászok párbajában, vagy Darth Vader fényszablya kezelésében, ahogyan az ellenséges lövéseket kivédi. Ebből a nézetből egy kattintással visszaválthat a játékos normál nézetbe és vezényelheti tovább a csatát.

A játék grafikája pazar. Erős gépen (X800XT, AMD64 3500+, 1 GB RAM) szépen, gördülékenyen futott még nagy felbontáson is, miközben az egységek animációja és megvalósítása annyira részletes, hogy közeli nézetben is élmény figyelni, ahogyan menetelnek, lövöldöznek egymásra a csapatok. Még gyengébb gépen sem akadozott a játék (X550, AMD64 3000+, 512MB RAM), de ott a grafika és a felbontás azért kissé visszafogottabb volt. Mindhárom üzemmódban jól áttekinthető és logikusan felépített a interfész, megszokni sem tart sokáig. A parancskiadás is ésszerűen és az íratlan szabványoknak megfelelően működik, még a tanító programrész tanulmányozása nélkül is tudtam kezelni a legfontosabb elemeit. A tutorial pedig olyan mélységig megtanítja a játék kezelését, hogy a kézikönyvet nem is kellett kinyitnom. A bolygók felszíne is változatos lett, elég jól visszaadja a filmek hangulatát a bugyborékoló mocsár vagy a szélfútta sivatag. A küldetések közötti és alatti mozik is jól sikerültek. A játékban még a halálcsillagot is használhatjuk (feltéve persze, hogy a birodalom oldalán állunk). Amint felépítettük (jó drága és jó sokáig tart felépíteni), nem kell vesződnünk a bolygók elfoglalásával, egyszerűen meteorrá lőjük szét az utunkba akadó lázadó bolygókat. :-)

A főszereplők hangja elég jól utánozza az eredeti színészek hangját, Darth Vader is öblös hangot kapott, no meg a lélegeztetője is hallható. Az űrharcban és a felszíni harcban is hallhatjuk a lézerek „hangját”, pont úgy, ahogyan azt a Star Wars filmek alapján megtanultuk, így itt sem kell csalódnunk: minden úgy hangzik, mint a filmekben, ez is komoly pluszt ad a hangulathoz. Az egyéb csörömpölések, zajok is emelik az élmény életszerűségét, így a hangok tekintetében nincs hiányérzetem. A játék zenéjét a John Williams-féle eredeti filmzenék adják, amik önmagukban klasszikusak, ennél hangulatosabb aláfestést nehezen tudok elképzelni, mint amikor az áradó zene hangjaira előugranak a hipertérből a hatalmas birodalmi hajók, vagy Darth Vader vonul a csapatok élén és használja az erőt.

A játék 3 nehézségi fokozaton játszható. A könnyű igen könnyű lett, a közepes sem izzasztja meg az embert, a nehéznél azért elég könnyen beleszalad az ember egy-egy szorult helyzetbe, de gyakorlott játékosnak nehéz elveszíteni egy komplett játékot.

A játék könnyen megtanulható, könnyen játszható és végül (könnyű és normál fokozaton) könnyen meg is nyerhető. A grafika, a hang és zene szekció pazar, látványos és könnyű belefeledkezni. Végre megkaptuk azt a valós idejű stratégiai játékot, amit a Star Wars világa megérdemel. A legfontosabb karakterek is megjelennek a játékban, harcolhatunk velük és ellenük, és a mozi nézet olyan újítás, amit nagyon sok valós idejű stratégiai játékban szeretnék a jövőben is viszontlátni. A játékot mindenkinek csak ajánlani tudom, aki szereti a szórakoztató, nem túl nehéz, és látványos játékokat. Főleg a Star Wars rajongók részére kötelező darab. Aki pedig az egyjátékos rész sokféle küldetését kampányát már unná, annak ott a lehetőség a neten vagy hálózatban is megmérnie magát, eléggé jedi-e és vele van-e már az erő. :-)

 
Blog
Friss bejegyzések
A blogban még nem található bejegyzés.
Friss hozzászólások
Még nincs hozzászólás.
Archívum
A blogban még nem található bejegyzés.
 
Kasztok
 
RPG(szerepjáték)
 
Star wars
 
Játékok
 
Naptár
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
G-mail
Felhasználónév:
Jelszó:
  SúgóSúgó

Új postafiók regisztrációja
 
Bolygók
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal